Het werk van Parisa Yousef Doust (Iran, 1973) verhaalt over het gebrek aan culturele en historische referenties binnen een nieuwe context. Zij onderzoekt de rol van het geheugen, taal en objecten in het creëren van nieuwe banden en/of recreëren van verloren banden. Haar films verbeelden de confrontaties in het zoeken naar aanknopingspunten op een maatschappelijk maar ook op cultureel niveau. In ‘About A Girl Called Connection’ werkt Yousef Doust met de Napolitaanse actrice Velia. Op basis van fictie en documentaire elementen creëert Yousef Doust een personage dat op zoek gaat naar een Napolitaanse fotolijst voor een kinderfoto die herinneringen naar boven brengt. In een andere laag binnen de film wordt door referenties aan de aardbeving in Napels in 1980 en verwijzingen naar westerse culturele iconen dit nieuwe personage vormgegeven.
In her work, Parisa Yousef Doust (Iran, 1973) looks at the lack of historical and cultural references within a new context. She investigates the role of memory, language and objects in the creation of new ties and/or the re-creation of lost ones. Her films explore the differences arising from the search for reference points, both at social and cultural levels. In ‘About A Girl Called Connection,’ Yousef Doust collaborates with the Neapolitan actress Velia. Incorporating elements of fiction and documentary, Yousef Doust creates a character who is looking for a Neapolitan photo frame to hold a photograph of a child, an image that triggers many memories for her. At another level of the film, this new character gradually takes shape through references to the 1980 earthquake in Naples and to Western cultural icons.